Akcenta
 
 
AkcentaAccesare OLB

Întrebări frecvente

Cum efectuez modificarea/anularea unui e-mail, a parolei, a telefonului, a adresei sau a persoanei autorizate?

Pentru siguranța dvs. maximă, trebuie depusă cerere pentru o modificare, prin completarea formularului pentru raportarea modificărilor (disponibil AICI), pe care îl trimiteți prin poștă sau prin curier la adresa de corespondență AKCENTA CZ, Goèárova tűída 312/52, 500 02 Hradec Králové. Formularul completat trebuie să fie semnat de către persoana autorizată să reprezinte compania respectivă. După primirea formularului, vom efectua modificările solicitate.

Cum introduc o nouă persoană autorizată la contractul-cadru?

Pentru adăugarea unei alte persoane autorizate, contactați reprezentantul nostru comercial sau sunați la infoline AKCENTA CZ, tel: +40 312 295 097 pentru stabilirea unei întâlniri. Reprezentantul nostru de vânzări vă va vizita pentru semnarea formularului Persoanele autorizate ale clientului – act adițional nr. 1 la contractul-cadru 2/2014 (disponibil în meniul Modele de documente).

Ați pierdut parola pentru contul curent intern?

Vă vom genera o nouă parolă, și o vom trimite prin scrisoare recomandată, în baza unei cereri trimise anterior. Procedați la fel ca în cazul cererii pentru efectuarea unei modificări, adică prin completarea și trimiterea formularului pentru raportarea modificărilor.

Cum pot anula /invalida contul bancar specificat în contractul-cadru?

Anularea datelor bancare se realizează prin completarea și trimiterea formularului pentru raportarea modificărilor.

Cum adaug un nou cont bancar/date bancare pentru încheierea tranzacțiilor?

Dacă doriți să introduceți date bancare noi/un cont nou, completați formularul Date bancare ale clientului – act adițional nr. 2 la CC1/2011 (disponibil AICI). Trimiteți formularul la adresa de corespondență AKCENTA CZ, Goèárova tűída 312/52, 500 02 Hradec Králové. Formularul completat trebuie să fie semnat de către persoana autorizată ca reprezentant al companiei respective. După primirea formularului, vom efectua modificările solicitate.

Cum pot adăuga/modifica un partener prin intermediul OLB?

Dacă doriți să adăugați un partener pentru plăți prin intermediul OLB, procedați conform instrucțiunilor din OLB sau conform manualului OLB. Pentru mai multe detalii, ne puteți contacta la infoline, iar noi vă vom sfătui cu plăcere cu privire la  procedura de adăugare. Dacă doriți să modificați datele unui partener existent, introduceți partenerul din nou și specificați în observație „modificare a partenerului existent“.

Cum pot contacta cel mai apropiat reprezentant comercial al AKCENTA CZ din regiunea mea?

Dacă nu sunteți încă în grija unui reprezentant comercial de la noi, contactați-ne pe infoline, tel: +40 312 295 097, iar noi vă vom recomanda un reprezentant comercial, care activează în regiunea dvs. Reprezentanții noștri comerciali sunt pregătiți să vă ajute.

Unde pot verifica dacă reprezentantul comercial cu care comunic este reprezentantul dvs. și pot să-i comunic informații despre compania mea și despre persoana mea?

Lista reprezentanților comerciali ai AKCENTA CZ o găsiți pe site-ul Băncii Naționale a Cehiei, unde toți trebuie să fie înregistrați.

Pot trimite o plată prin intermediul societății dvs. în așa-numite țări riscante – de ex., în Iran?

Societatea AKCENTA CZ activează în cadrul luptei împotriva spălării banilor în conformitate cu legea nr. 253/2008 M. Of. privind unele măsuri împotriva legalizării veniturilor provenite din infracțiuni și finanțarea terorismului și în conformitate cu legea nr. 69/2006 M. Of., privind punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale. Prin urmare, societatea nu realizează tranzacții financiare care sunt direcționate în țări cu măsuri AML/CFT insuficiente. Printre aceste țări se numără Coreea de Nord și Iran. Alte țări riscante, în care societatea noastră nu realizează tranzacții financiare sunt Cuba, Myanmar, Siria, Sudan și Libia. AKCENTA CZ respectă în întregime recomandările Departamentului de analiză financiară al Ministerului de Finanțe și acționează cu prudență maximă în cazul încheierii unor relații de afaceri și în cazul plăților cu persoane și instituții financiare din aceste țări. Conform procedurilor interne, cerințele clienților de a efectua tranzacții în aceste țări sunt respinse de către societate. Societatea AKCENTA CZ urmează aceleași reguli în cazul tuturor celorlalte entități, care sunt considerate în cadrul UE ca fiind riscante sau sunt denumite astfel de către instituții guvernamentale etc.

Ce se întâmplă cu depunerile clienților, AKCENTA CZ este asigurată?

Pentru conturile pe care AKCENTA CZ le are în calitate de instituție de plată și broker de titluri de valoare la bănci, asociații de economii și filiale ale băncilor străine, care au fost semnalate către bancă ca fiind conturi cu regim special, este valabilă asigurarea din Fondul de Garantare a Depozitelor (FGD). Mai multe informații găsiți în meniul Reglementări.

Unde pot verifica valabilitatea autorizațiilor dvs.?

Licențele noastre de funcționare sunt disponibile aici. Lista entităților licențiate o găsiți și pe pagina de internet a Băncii Naționale a Cehiei în secțiunea Supravegherea pieței financiare.

Cum pot depune o plângere/reclamație?

Reclamațiile pot fi depuse în scris (prin poștă sau prin intermediul formularului) în conformitate cu Procedura de reclamații al AKCENTA CZ.

Cum e posibil să oferiți cursuri mai mici decât băncile?

Prețurile avantajoase le putem atinge prin specializare în domeniul serviciilor legate de plăți internaționale și prin optimizarea cheltuielilor de funcționare. Oferta noastră este construită pe o bază cât mai eficientă, cu respectarea tuturor regulilor de securitate.

Pe pagina dvs. web introductivă sunt prezentate informații de pe piața valutară. Pot primi aceste informații pe e-mail?

Bineînțeles că puteți. Este suficient să introduceți datele de contact în formularul online de cerere pentru trimiterea informațiilor. Veți fi adăugat(ă) în lista pentru trimiterea în mod regulat a evoluției cursurilor și a știrilor actuale de pe piață.

Cum se desfășoară tranzacțiile cu dvs.?

Pentru a putea începe o colaborare, trebuie încheiat un contract-cadru (consultați secțiunea Pașii pentru încheierea unei tranzacții). Încheierea tranzacțiilor are loc ulterior fie telefonic cu traderi noștri, fie electronic pe internet prin intermediul sistemului online OLB. Procedura detaliată a tranzacțiilor telefonice este disponibilă aici.
 
Mai multe informații cu privire la încheierea tranzacțiilor prin internet sunt disponibile în secțiunea OLB.

Există limite pentru volumul pe care pot să-l vând/cumpăr, sau pentru valuta pe care pot să o tranzacționez?

Nu avem limite de volum, puteți schimba sume financiare în orice valoare. Încheiem tranzacții în toate valutele standard prezente pe piața noastră (EUR, USD, GBP, RON, CZK, CHF, PLN, CAD, DKK, NOK, SEK, AUD, JPY, HUF, RUB, CNY, TRY). Realizăm bineînțeles și schimb de devize fără paritate RON (de ex., cumpărare directă EUR din USD etc.)

Ce este SEPA/europlată?

SEPA/europlata este orice plată care îndeplinește următoarele cerințe:
  • plată în EUR în cadrul SEE (EU+LICHTENSTEIN+ISLANDA+NORVEGIA)
  • valoarea transferului este de max. 50 000 EUR inclusiv (în anumite cazuri)
  • trebuie să conțină contul IBAN al beneficiarului
  • trebuie să conțină codul SWIFT al băncii beneficiarului
  • posibil numai comisioane SHA la selectarea
  • nu trebuie să fie cerințe speciale pentru prelucrare (de ex., URGENT)

Care sunt comisioanele, plătesc ceva pentru efectuarea schimbului valutar?

Pentru cumpărare și vânzare de valută nu plătiți niciun comision, schimbul valutar îl realizăm pentru dvs. complet gratuit. De asemenea, vă oferim comisioane avantajoase pentru celelalte servicii, iar anumite servicii le oferim complet gratuit. Informații exacte despre comisioane găsiți în secțiunea Lista de comisioane pentru servicii.

Cum aflu în ce bancă trebuie să vă trimit fondurile? Aveți mai multe bănci.

Cele mai multe bănci ne permit să vă oferim servicii mai bune. Transferul în cadrul acestor bănci (ING Bank N.V.Banca Transilvania SA, de exemplu în Cehia, AKCENTA spoűitelní a úvìrní družstvo, KB, ÈS, GE Money Bank, ING Bank, Deutsche Bank, FIO banka) nu vă încarcă cu comisioane. La încheierea fiecărei tranzacții concrete, veți obține de la departamentul nostru de vânzări o instrucțiune, care este inclusă în caseta pentru confirmarea tranzacției concrete, în ce bancă și în ce număr de cont aveți mijloacele bănești.

De ce trebuie să plătesc primul? Ce garanție am că îmi veți transfera banii înapoi?

AKCENTA CZ este sub supravegherea Băncii Naționale a Cehiei și în nici un caz nu își poate permite niciun fel de acțiuni frauduloase. Clienții au întotdeauna siguranța că li se va oferi serviciul de plată solicitat. Întregul proces este creat în întregime într-un mod standard și protejează împotriva acțiunilor frauduloase atât clienții, cât și societatea AKCENTA CZ. Conturile, în care se colectează mijloacele bănești din tranzacții individuale sunt supuse unui regim special și nu sunt interconectate cu activele societății.

Cum se desfășoară întreaga tranzacție?

În baza apelului telefonic din partea dvs., când veți stabili cursul cu traderul și parametrii tranzacției, veți obține „Confirmarea tranzacției de plată cu schimb valutar“ care va confirma tranzacția stabilită. În Confirmare este specificat numărul contului și simbolul variabil, în care veți transfera mijloacele bănești. După introducerea Instrucțiunii pentru tranzacție de plată valutară de către dvs. și alocarea mijloacelor în contul stabilit, va avea loc decontarea tranzacției de către AKCENTA CZ a.s., adică vom transfera mijloacele în contul dvs. sau în contul partenerului dvs pe care l-ați specificat în Instrucțiune. Instrucțiuni detaliate sunt disponibile aici.

Pentru exporturile noastre primim EURO din străinătate și, în același timp, altor furnizori le plătim în EURO. Pot folosi comisioanele dvs. mici pentru transferuri în străinătate?

Bineînțeles că puteți. Pentru aceste cazuri ,vă oferim serviciul Contul curent intern (CCI). Puteți solicita ca partenerii dvs. să vă trimită EURO în CCI-ul dvs. Apoi, cu un Ordin de plată din CCI puteți trimite plata mai departe partenerilor dvs. Conturi curente interne servesc pentru transferuri valutare, nu înlocuiesc un cont bancar, dar cu ajutorul CCI puteți folosi avantajele plăților ieftine oferite de AKCENTA CZ a.s. Mai multe informații despre serviciul CCI vă putem comunica la numărul de telefon +40 312 295 097.
 

Ce este o plată urgentă?

Plata urgentă este așa-numită plată internațională accelerată, adică plata care pleacă din banca plătitorului cu termenul de scadență (valută) Z+0 (în ziua depunerii Instrucțiunii pentru tranzacția de plată în valută efectuată). Alocarea plății în banca beneficiarului depinde de data valutei a băncii respective. Instrucțiunea pentru tranzacția de plată în valută efectuată trebuie depusă în cazul plăților în EURO și USD până la ora 13.30; pentru celelalte valute până la ora 9.30. Condiția plății este alocarea anterioară a banilor în contul AKCENTA CZ.

Cât timp are AKCENTA CZ pentru prelucrarea plăților?

SEPA/europlat㠖 până la ora 17.00
Celelalte plăți efectuate – până la ora 14.00
Plăți urgente în EUR și USD – până la ora 13.30
Plăți efectuate în USD – până la ora 15.00
Este valabil în cazul tranzacțiilor încheiate Z+0.
 
Condiția este alocarea anterioară a banilor în contul AKCENTA CZ.

Ce sunt valutele exotice?

Valutele exotice: sunt valutele, care nu sunt tranzacționate în mod curent pe piața interbancară și au lichiditate redusă (VND, INR, BHD…). În aceste valute, este posibilă doar efectuarea de plăți.

Ce înseamnă IBAN?

International Bank Account Number (IBAN) este numărul internațional al contului bancar, care permite efectuarea plăților
în/și din străinătate. Este definit de standardul ISO 13616. Este format dintr-un număr național + un cod internațional. În UE, acest număr permite același principiu al plăților precum transferul CZK pe teritoriul Republicii Cehe. Pentru țările UE, folosirea acestui cod IBAN este obligatorie din data de 01.01.2003.
 
Alcătuirea numărului:
Număr propriu: max. 16 caractere, de ex., 19-123456789, numărul băncii: codul băncii, de ex., 0100, număr de control: din motive de securitate, de ex., AA, codul țării: codul conform ISO, de ex., RO.
 
Întregul număr poate avea până la 34 caractere, Republica Cehă folosește max. 24 de caractere.
 
Exemplu de cod IBAN: CZAA01000000190123456789

Acceptă AKCENTA CZ depuneri în numerar în conturile ei?

Primirea depunerilor în numerar nu face parte din strategia noastră. AKCENTA CZ este obligată să dovedească organelor de control, originea mijloacelor bănești care au fost depuse în contul ei în numerar. Chiar dacă banca a efectuat o verificare a clientului la primirea sumei în numerar, AKCENTA CZ nu renunță la responsabilitatea de a verifica clientul, și de a afla care este proprietarul adevărat al mijloacelor bănești.
 
În cadrul Listei de comisione valabile, pentru depunerile în numerar ale clienților este perceput un comision.
 
Doar în cazul în care clientul dovedește justificarea/necesitatea depunerii în numerar, AKCENTA CZ acceptă depuneri în „Contul curent blocat“ (consultați Broșura, la secțiunea Contractul-cadru).
 
Dacă AKCENTA CZ are un dubiu cu privire la originea mijloacelor bănești, are dreptul de a refuza realizarea tranzacției. În același timp, informează Departamentul de analiză financiară al Ministerului de Finanțe cu privire la acest fapt.
 
În cazul în care clientul depune în numerar o valoare mai mare de 15 000 EUR sau echivalentul într-o altă valută (conform art. 28 din legea 253/2008), societatea va solicita întotdeauna clientului dovada originii banilor (de ex., factură, declarație pe propria răspundere etc.). AKCENTA CZ poate solicita prezentarea actului cu privire la originea banilor și în cazul în care sunt depuse sume apropiate considerabil de limita de 15 000 EUR, sau sumele sunt împărțire intenționat astfel încât clientul să evite această obligație. Societatea are dreptul de a solicita prezentarea actului cu privire la originea banilor și în cazul în care este vorba de depuneri mici, dar dese.

De ce am nevoie de LEI (Legal Entity Identifier) și la ce servește?

Obligația de a avea LEI este în conformitate cu Regulamentul EMIR (Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului UE) nr. 648/2012 privind instrumentele financiare derivate OTC-Over-the-counter, centrala părților opuse și registrele datelor de tranzacții). EMIR obligă toate părțile opuse financiare și non-financiare să avizeze/notifice registrelor datelor de tranzacții (RDT) încheierea tranzacțiilor cu toate derivatele și eventuale modificări. Avizarea trebuie să fie depusă cel târziu în ziua următoare de la efectuarea derivatului. Pentru avizare/notificare este nevoie ca fiecare persoană juridică sa dispună de așa-numit LEI care identifică subiectul respectiv. Este vorba despre un identificator unic local alfanumeric cu 20 de poziții a persoanei juridice care permite un reporting corect a tranzacțiilor cu derivate. Este atribuit conform standartului ISO 17442 ”Financial Services – Legal Entity Identifier (LEI)”. Un LEI poate avea doar o unică persoană juridică pe plan mondial.
 
 
 
Vom răspunde cu plăcere la toate celelalte întrebări pe care le veți avea prin serviciul nostru de infoline la numărul de telefon +40 312 295 097 sau prin e-mail la adresa info@akcenta.eu.