Akcenta top

Devieri de plăți

Fraudă prin devieri de plăți

Suntem foarte vigilenți atunci când este vorba despre siguranța banilor clienților noștri! Cei peste 20 de ani de experiență ne-au învățat cum să fim atenți la comportamentul fraudulos, atât în ceea ce privește compania Akcenta, dar și în privința afacerii clienților noștri. Ce am observat în tot acest timp este că frauda poate lua multiple forme, adaptându-se an de an la schimbările aduse de noile tehnologii, în moduri tot mai inovative.

Exemplul pe care vrem sa vi-l prezentăm mai jos este unul de comportament fraudulos întâlnit în toate colțurile lumii și pe care îl puteți totuși preveni dacă urmați o simplă verificare efectuată la fiecare tranzacție:

  1. Persoana A sparge contul de email al Furnizorului
  2. Tot persoana A informeaza Compania (clientul Akcenta, de exemplu) despre modificarea datelor bancare referitoare la plata facturilor catre furnizor
  3. Prin urmare, Compania păcălită modifică instrucțiunile de plată
  4. La urmatoarea plată, plățile sunt trimise în conturile frauduloase
  5. Compania în cauză nu află acest lucru imediat, ci doar după un timp, când Furnizorul anunță de urgență că facturile nu au fost plătite

Pentru a evita scenariul de mai sus, vă recomandăm să validați de fiecare dată cu Furnizorul dumneavoastră (prin email, telefon, sau alte platforme de comunicare), dacă într-adevăr acesta a modificat datele bancare și nu este vorba de o terță parte frauduloasă.

AKCENTA CZ
cea mai mare instituție de plată
din Europa Centrală
Vreau sa devin client
39.000
de clienți
20
peste
de ani experiență
Prin utilizarea acestui web sunteți de acord cu salvarea și utilizarea fișierelor cookies. Mai multe despre protecția datelor personale.